Ben je een diëter, emo-eter of overeter? Is dit herkenbaar voor jou?
Je kan onweerstaanbare eetdrang hebben en hier impulsief op reageren.
Je maakt je veel zorgen over je gewicht.
Je eet bij verveling, stress of angstige gevoelens veel eerder dan uit honger.
Je snaait en proeft niet werkelijk alle smaken en aroma`s.
Je hebt angst om de controle te verliezen.
Je voelt je schuldig als je iets “ slechts of ongezonds “ hebt gegeten.
Je overeet en voelt je daarna schuldig.
Je snoept onbewust zittend voor TV.
Je slaat een maaltijd over zonder aandacht te geven aan de hongersignalen.

De training “mindful eten “ is verwerkt in een 8 weken programma.. We werken in kleine groepjes van 7 deelnemers. Het is belangrijk dat er ook thuis wordt geoefend zodat er werkelijk sprake is van een training. Na aanmelding neemt de trainer contact met je op om samen te kijken of deze training geschikt is voor jou en zo nodig wordt er een afspraak gemaakt voor een voorgesprek. Mindful eten is geen dieet. Er zijn geen menu`s noch recepten. Het gaat erom meer bewust te worden van je eetgewoonten, de gevoelens die je ervaart terwijl je eet, en de gedachten en emoties die je hebt rondom voedsel. Het gaat meer over hoe je eet dan over wat je eet.