In welke situaties is deze training aan te bevelen?
• Als je het gevoel hebt dat het leven aan je voorbijgaat, op zoek bent naar meer levenskwaliteit en met meer kracht en authenticiteit in het leven wil staan.
• Bij stressgerelateerde klachten en aandoeningen, zoals burn-out of slaapstoornissen.
• Om te voorkomen dat negatieve spanningen zich opstapelen
• Bij malen en piekeren, om je altijd malende brein tot rust te brengen
• Bij herhaalde depressies en angstklachten Met een "mindful mind" functioneer je beter en heb je vaker een gevoel van rust en vrede. Je leert genieten, wéér genieten sinds lange tijd of voor het eerst in je leven.

Hoe ontwikkel je Mindfulness?
In een groepje oefen je gedurende 9 weken met lichaamsverkenning, yoga en meditaties. Het vraagt een grote betrokkenheid om deze vaardigheid te ontwikkelen en je neemt je voor om dagelijks te oefenen gedurende 30 tot 60 minuten, gesteund bij deze oefeningen met een werkboek en audiobegeleide oefeningen . Denk er aan: "Je haalt er slechts uit wat je erin investeert". Alhoewel de training wordt aangeboden in groep, is het geen therapiegroep noch praatgroep. We bespreken wel de oefeningen en de ervaringen met elkaar, en een aantal thema`s worden verder toegelicht.

Praktisch
Je trainer zal je contacteren om te peilen of deze training geschikt is voor je en om de verwachtingen op elkaar af te stemmen. Hij/zij gebruikt hiervoor een vragenlijst, een telefonisch of soms een persoonlijk contact. Je kiest voor makkelijk zittende kledij. Een trainingsbroek en een paar warme sokken is prima. Voor extra comfort is een klein kussentje en een fleece dekentje een goede optie.